zondag 7 maart 2010

Wervelstorm?

We hebben het nog steeds superdruk met van alles regelen voor teams uit Brazilie die naar Haiti gaan om te helpen, en kom verschrikkelijk achterop met mijn e-mails, ik heb nu zelfs nog 481 e-mails te beantwoorden...

Nog even een hele mooie foto!

Loren Cunningham heeft Johan uitgenodigd om in Hawaï met een groep leiders van de 40 meest invloedrijke YWAM basissen mee te doen aan de meetingen, te vertellen over het werk onder kinderen in nood en samen plannen te maken voor voortdurende hulp in Haiti.

A.s. donderdag gaan we samen naar Sao Paulo naar een internationale conferentie van King’s Kids, waar we ook een workshop geven, en dan gaat Johan vandaar direct door naar Hawaï voor één week, en ik weer terug naar Belo.

Soms voelt het alsof we in een wervelstorm terecht gekomen zijn. En ik denk dat we dan ook het meest gebed nodig hebben om op een gezonde manier al deze uitdagingen goed aan te pakken. De afgelopen 2 maanden heb ik vaak maar 5 uur slaap gehad, gewoon omdat het zo druk was en er zoveel werk was. Dat is niet gezond. We hebben dus wijsheid nodig, hoe we al het werk goed kunnen regelen, zonder er zelf aan onderdoor te gaan.

Er komt over 2 weken 2 ochtenden per week een meisje helpen met al mijn e-mails die met Haiti te maken hebben, en in juli hoopt er een meisje uit Canada als vaste medewerkster te komen, specifiek als full time assistente van Johan en mij, dat is geweldig. Johanneke is al over 3 weken uitgerekend, daar wil ik straks ook extra tijd voor hebben!

Hier op de basis gaat het gelukkig erg goed. Er is een goede sfeer, zit ook goede groei in, veel nieuwe jonge medewerkers. Afgelopen week hadden we hier Wilkin van der Kamp die de hele week aan alle medewerkers les gegeven heeft. Het was hartstikke goed, volle zaal steeds (ruim 90) en hele goede respons. Hij kwam samen met zijn vrouw Aukje en zoon Carlos, die een zendingsorganisatie in Peru leidt. We hebben genoten!

Aukje en Wilkin

We zijn nog steeds bezig het leidersteam op te bouwen, en ook is er groei in de raad van de basis, zodat we steeds meer zien dat de verantwoording van het leiding geven aan de basis met andere, nieuwe jonge medewerkers gedeeld wordt, dat is ook een hele opluchting! Het afgelopen anderhalf jaar hebben we daar hard voor gebeden en heel hard aan gewerkt, en het is prachtig te zien dat dat nu goed gaat.

Willen jullie met ons bidden dat we steeds goed zullen weten wat prioriteiten zijn? Vooral als het erg druk is, is het soms moeilijk om alles op een rijtje te zetten. En dat ook in deze fase we Gods plannen voor ons zullen begrijpen, niet te veel en niet te weinig zullen doen. Het zet me weer even stil bij Gods rust, Gods genade, Gods liefde, Gods vrede. En dat is dan ook wat we jullie allemaal toewensen!

1 opmerking:

  1. Dag Johan en Jeanette,

    Vanuit Colombia wil ik jullie laten weten dat ik voor jullie bid en trots ben op wat jullie doen. Gods zegen, vrede en wijsheid toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen