maandag 16 juni 2014

Met de prostituees voetballen op straat, onder bescherming van de politie

Tijdens de WK organiseerde de Vereniging van Prostituees in Belo Horizonte een voetbalwedstrijd midden op straat in de plaatselijke prostitutiewijk. De politie arriveerde met grof geschut om rellen tegen te gaan. Maar toen ze zagen wat er aan de hand was, namen ze afstand en hielpen zelfs om het verkeer in goede banen te leiden. Er werden snel een stel lijnen op straat geverfd, en het veld was klaar voor de wedstrijd…





Jenny Jack, (35), is enkele weken geleden met een team uit de VS gekomen, om tijdens de WK mee te helpen met het YWAM Kickoff team, met een focus op het bestrijden van slavernij en mensenhandel.

"We willen deze meiden liefde geven en ze niet oordelen. Als ze gebed willen, dan bidden we. Als ze willen praten, doen we dat. We zijn hier om ze hoop te geven en hun te bevestigen in hun waarde,” vertelde Jenny aan een journalist die het evenement kwam verslaan. “En daarom hebben we nu besloten om deze meiden te helpen en samen met hen in hun voetbal team te spelen”.







Zendelinge van Jeugd met een Opdracht viert het doelpunt van haar team
   



Jenny vertelde me `s avonds:

“We hebben ze liefde laten zien door ze te omhelzen, met ze te praten, naar ze te luisteren over hun gevoelens, angsten en pijn. Het was een ongelofelijke schrijnende maar tegelijkertijd ook een geweldige diepe ervaring. En ondanks het feit dat we geen Portugees spreken, voelde ik in mijn hart en zag ik in hun ogen dat ze me geloofden toen ik tegen hen zei: “Jezus houdt van je. Hij vindt je waardevol. Ik vind je waardevol. Je bent van een ongelofelijk grote waarde.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten